Hospital Wanita dan Kanak-Kanak Andorra

Assalamualaikum sahabat..

Ramai yang ternanti-nanti hari pembukaan dan operasi Hospital Wanita dan Kanak-kanak Andorra, diterajui oleh Dr Khamsiah Muda, seorang Pakar Sakit Puan terkenal. Dr Khamsiah ni kiranya Founder dan CEO Andorra Women Child Hosp nanti. Teringat kenangan bersalin yang disambut oleh beliau..sungguh manis kenangan tu.

Memang beliau sangat saya kagumi. Lemah lembut, sifat keibuan sangat terserlah..peramah. Hospital Andorra ini memang diilhamkan oleh beliau sendiri yang mana hospital ini akan mempunyai kesemuanya pekerja wanita sahaja dan tentunya patuh syariat. Hospital ni dijangka akan mula beroperasi Oktober nanti☺️ Dah tak lama kan..sesiapa yang nak mula buat appointment, mungkin kena tunggu dulu annoucement yang akan pihak hosp beritahu nanti. Dengar juga sumber dari kawan katanya semasa dia buat panggilan telefon ke Hospital Annur Bangi katanya Dr Khamsiah sudah tidak memberi perkhidmatan di sana buat masa ini. Mungkin beliau sedang sibuk dengan pengurusan hospital Andorra ini. Sumber dari facebook pula, memberikan nombor telefon Hospital Wanita dan Kanak-kanak Andorra ni +603- 8957 8440. So simpan dulu nombor telefon ni dan boleh mula call bulan Oktober nanti.


Semalam suami dapat bercakap dengan salah seorang jurutera yang membantu dalam penubuhan hospital ni. Katanya, sekarang dalam fasa uji alatan dan lawatan dari pihak kementerian. Sama-sama kita doakan hospital ni dapat melalui fasa yang mudah ye..Saya pun plan nak rasmi klinik gynae di sini nanti. Bersyukur sangat-sangat-sangat wujudnya satu hospital betul-betul dengan depan kawasan taman. Saya membayangkan kalau2 ada kes2 kecemasan anak-anak nanti, memang sangat memudahkan penduduk taman juga jika berlaku lewat malam kan. Alhamdulillah syukur2..

Jumlah bed hanya 35 sahaja. Pihak hospital masih mencari-cari pekerja wanita yang berkelayakan. Boleh google kot-kot ada post yang berkelayakan. Kalau la ada post 'dietitian' diperlukan hehehehe mungkin saya pun salah seorang yang hantar resume, cewah! (Dr Khamsiah sila war2kan kalau ada post 'dietitian' eh, hihihi)

Papan tanda baru hospital pun dah dinaikkan..menarik!
Semoga semua urusan Dr Khamsiah dan team dipermudahkan..:)

 Papan tanda baru dah naik..

 Bangga melihat nama tertera di situ :)
Bagi yang mencari alamat hospital ini; 19, Jalan Utama Suria Tropika 1, Taman Suria Tropika, 43300 Seri Kembangan, Selangor. No telefon : +603-8957 8440 (Sumber: hospitalnear.com) 

Lots of love, 



Comments

  1. Alhamdulillah...terkenang bersalin dengan Dr Khamsiah....dekat dengan umah hang keynote..keynote ada isi lagi ka..kikikiki..amponnn soalan aku ni naa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha isi tu xdak la lagi weh..kl nak pi rasmi nanti pun utk 'family planning' la konon2😁

      Delete
    2. kikikikiki....nnt hg p usha tengok ada insuran PMcare tak kat Aurora

      Delete
    3. nanti opening 15 oktober ni jom pi tengok lawat bilik dia nak hehehe

      Delete
  2. pmcare cover x dekat andorra nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi dear..just confirm dgn pihak hospital, diorg masih dalam permohonan urusan dgn pmcare, dalam bulan 2 nanti dijangka boleh cover pmcare tu..harap membantu ye..thanks for singgah here!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts