Jom jaga Kesihatan Jantung kita!!

Salam sumer..
Harini saya nak share pasal kesihatan jantung..
Saya sangat sukakan kepada artikel atau jurnal yang boleh memberikan input yang lebih yakin dengan hasil kajian yang dijalankan..
Terjumpa pulak artikel dari kajian RCT (randomized clinical trial)..just nak share, kalo nak tahu kajian mana yang bagus kan..RCT (study design) ni antaranya lah as dia akan buat trial klinikal, bukan survey2 je wokkey..
(alhamdullillah, ilmu dok keja kat research centre 3 thn..heheh)
So, dalam kajian ni..
Hasilnya telah menunjukkan 'aged Garlic' atau bawang putih bersama Coq10 dapat meningkatkan kesihatan jantung dengan meningkatkan fungsi lapisan sel saluran darahnya..

' Daily supplements of aged garlic extract (1200 mg/day) plus with Coq10 (120 mg/day) for one year were associated with decreased in vascular stiffness (pengerasan saluran darah) & improvements in endothelial function -the cells lining the surface of the blood vessels'
Dat is what study said..

Ni, sy nak kenalkan set budget untuk kesihatan jantung..sesuai untuk lelaki atau wanita, atau untuk pesakit darah tinggi,untuk kurangkan kolesterol, InsyaAllah..

Pic: Credit to SIS Gallery-->my sis, she is a pharmacist..
Every supplements yang nak diambil, anda mesti tahu apa fungsi supplement tu, so jangan segan silu kalo nak bertanya apa2 ye, sy sedia memberi maklumat yang terbaik untuk anda! (cewah, ayat skema pulak kan..)
Dan...jangan lupa untuk bertanya cara pengambilan supplement yang betul tau..
Cth...
->bila nak makan
->boleh makan bersama....
->banyak mana nak makan sehari/ sekali makan...
Itu antara maklumat yang penting and patut tahu sebagai pembeli..
So...
meh la tya sy...hehe..
Harga terbaik menanti anda!!!
Loves Hugs & Kissesss....


Comments

  1. keynote, nak tanya kalau org tua yg dah makan ubat cair darah then amik ni should be no problem kan?

    ReplyDelete
  2. Oya..sorry ye baru bukak blog ni..okay..nak tya..ubat cair darah tu warfarin ke? kalau ambik warfarin, garlic dan coq10 mmg ada precautions. dua2 produk ni boleh interact dengan warfarin.chemically coq10 agak similar dengan vit K...so, akan ada interaksi...:)ada cara ambik kl nak cuba..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts