Thursday, 13 June 2013

Drama TV jam 7 malam...

Salam all..

Haish..nak tulis ke tak nak...tajuk ni macam sensitip je bagi sesiapa yang sensitip tu kan...
well..coretan ni hanyalah pendapat je la..
Semangat nak tulis lepas tengok teguran pengarah filem ni...


Cheq pun sebenarnya cukup tak berkenan dengan drama Melayu ni bila depa dok tayang jam 7 malam...memangggg..
(cheq bila marah mula la keluaq habis bahasa longhat Tanah air cheq ni...)
Satgi mesti ada yang kata..takpa aihhh...depa pasang jam 7...satgi maghrib jam 7.30 mlm depa pi stop sat semayang bla..bla..bla..takpun...abis jam 8 mlm dan lagi haih nak semayang...isyak masuk 8.30..dok kalut hapa....

Hamboi...ya la cheq..memang la cheq boleh pi tinggai sat solat dulu kan..tp mai cheq nak tya....time hangpa solat, hangpa tak teringat ka..'satgi dan ka aku tgk sambungan'...'ish..lepas ni si dia jadi kawen ka ngan si sanun..'...
Tapi tak taula kot2 hgpa leh khusyuk...MasyaAllah..sgt hebat..cheq sangat salute la sapa2 yang boleh khusyuk tu...
Cheq tau..dulu cheq pun macam tu..suka sangat dok layan drama ni...tau jela...bila layan...tak boleh tinggai orang kata..satgi jiwa raga kita kacau!sebab dok teringat sat hat nu jadi lagu mana haih la..haishhh
Tapi..at least..media pun kena la sensitip bab ni...
Kita ni tinggai di Negara Islam..InsyaAllah..
Hormatla..lagipun media ni kira pengaruh dan agen dajjal paling laku sekali zaman la ni..
Boleh pasang..lepas berita jam 8 tak boleh ka...
Cheq pun leh tengok...lagi tambah rating penonton...

Lagi tak berkenan bila mak tengok depan anak-anak...Astagfirullah..
Ni cheq nak habaq elok2 la..ni pun cheq nak pesan untuk cheq sendiri ni...
Anak2 really a good imitator...depa memang dok perati ja apa kita buat...
Nak ka nanti bila depa besaq..time depa dah wajib tunai solat tu kita dok panggil2..suh pi solat...tapi depa dokkkk ja depan tv buat tak tau tunggu iklan baru nak solat...heheh..

Okaylah..
Cheq tau..hanya Allah saja yang dapat nilai solat kita ni...biaq pi la bila pun kita solat..
Tp cheq tulis ni sebagai ingatan untuk cheq sebenarnya..

Huhu...
Sebenarnya..
Cheq nakkkk sangat tengok drama2 tu...hehehe
Tapi sebab depa tayang jam 7 mlm..tu yang cheq naik hangin ni!!!!

:)
Cheq xlarat tengok youtube dah haihhhhhh.....

No comments:

Post a Comment