CIC versus Genius Aulad

Salam all....

Huh...tak banyak pulak referral harini..
Okaylah..nak share sikit regarding kindergarten anak-anak ni..
As parents sememangnya kita nak hantar anak kita ke tempat yang bagus kan, tempat yang ada principle atau penjaga yang dedikasi, ye takk??I believe semua parents pun akan buat pilihan yang terbaik di samping tengok jugak onkosnya..hihi..
Yela hidup di kotaraya ni memangla kena pandai menguruskan kewangan, tambah2 anak dah masuk 3 ni..:D

Okay, last entry haritu I kan dah decide nak hantar both Arman dan Zahraa kat school yang sama iaitu CIC.Fine la..harga standard la kan kalau sampai daycare, CIC pakej Zamrud RM 550..
Sebelum ni I berurusan dengan Teacher Noni, principle kat centre CIC Presint 9 ni..tup tup..dia dah resign sebab dah dapat job yang lebih terjamin..masuk gomen la kan..so okaylah...goodluck in ur career teacher..
Memang senang berurusan dengan teacher Noni ni...tapi..tapi..tapi..
Bila dia dah resign, I mestilah kena cari someone yang in-charge that centre ye tak..??Yelah, kita kan nak hantar anak kita kat sana..erm..apa yang mengecewakan I ialah..bila I call CIC Centre Manager, Pn R***, I memang 'kurang puas hati' dengan layanan phone call dia..cara dia bercakap membuatkan I rasa....rasa geram sangat...yes, memang I banyak tanya sebab I nak tahu sape yang in-charge, kat sapa I nak berurusan bila I send my kids nanti..tp kecewa bila tahu 'belum tahu lagi', 'nanti adalah orang' dengan nada yang agak....huh..susah nak cakap..sabar..sabar..sabar..padahal lagi beberapa hari time tu dah nak start orientasi week..tapi I still tak tahu sape person incharge..sangat sedih...:(

So, bila dah kecewa, mula lah nak merajuk....hihi..
Tetiba teringat kat Genius Aulad dekat Taman Bukit Permai, Seri Kembangan, new centre dekat area The Atmosphere...erm..transport disediakan...(tp of course la ada fees untuk transport kan..), dekat jugalah dengan rumah dan yang penting ada principle yang in-charge yang ada komunikasi skill yang lebih baik...hihi..senang berurusan..fees bulanan RM 268 (belum masuk transport la..)so lebih kurang la..then, yes ada semua kurikulum standard la sama cam CIC ke, BBIM ke kan..tapi cuma untuk 3 tahun dia tak ambik so far, dan kalo ada kelas pun on weekends sahaja..(erm..I personally tak prefer weekend class sebab time tu la quality masa with family)

So..balik bincang la dengan Mr.Hubby pasal tadika anak-anak ni..so...our decision....
Zahraa hantar GA...for afternoon session..sebab morning session dah fully booked, tapi teacher Moza (the principle) KIV Zahraa for morning session kalau2 ada yang cancel booking ke..I pun tak nak lah ajar anak bangun lambat, nanti nak masuk primary school betul-betul kan susah..hihihi

Arman still kat CIC..sebab dia ada playschool...dan I tak risau sangat sebab my expectation untuk 3 yrs hanya untuk bagi environment dan exposure tentang kindergarten dan at the same time boleh slowly follow other grades dalam belajar..I believe these 2 centres have their own curricular..InsyaAllah..

Just as peringatan for myself too..hantar anak, hantar jugak..tapi sebagai maknye..kena monitor jugakla ye...

Dua kindergarten yang berbeza akhirnya...hihihi

Comments

  1. Saya nak tanya..GA yg dekat atmosphere tu ok tak? Anak before masuk darjah satu dah bole baca buku tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sis, GA sana okay, xde masalah..
      Anak sy Alhamdulillah boleh membaca novel pendek sebelum masuk darjah satu..
      cuma mungkin perlu lebih pemahaman bacaan tu..

      Delete
  2. sis, boleh dapatkan handphone number sis? sy nak call boleh tak.. sekarang tgh mencari taduka terbaik anak. sy pun tinggal area rumah sis. or sis wassap sy Nurul 012-9007351

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts